Słabną związki biznesu z Kościołem
Maleje finansowe wsparcie przedsiębiorców dla kościelnych inicjatyw. To nie tylko efekt kryzysu.
– W Europie mniejszości próbują narzucić swoją wolę większości. Nie może być na to zgody – mówi Grzegorz Bierecki, senator PiS i przedsiębiorca. Właśnie wsparł wydanie eseju prawniczego, który ma pomóc w obronie krzyża w przestrzeni publicznej w Polsce.
Bierecki należy w kraju do najhojniejszych sponsorów Kościoła, podobnie jak Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe, którym do niedawna szefował, i kilka koncernów, m.in. KGHM. Jednak zaangażowanie wielkiego biznesu w takie inicjatywy z roku na rok słabnie.
Publikacja książki „Tożsamość religijna i kulturowa Europy. Sprawa krzyża" kosztowała kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zaprezentowano ją w połowie grudnia na UKSW w towarzystwie nuncjusza abp. Celestino Migliorego. – Książka zawiera argumentację prawniczą, której przed trybunałem w Strasburgu rząd włoski skutecznie użył w walce o krzyż w przestrzeni publicznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta